Насоси були винайдені для перекачування рідин. І якщо з водою справляється будь-який насос, то при перекачуванні в’язких, агресивних, абразивних та інших спеціальних речовин виникають проблеми. Вони засмічуються, глухнуть, перегорають на сухому ходу, їх металеві деталі приходять в несправність. Щоб уникнути подібних неприємностей фахівці компанії ТОВ «Інжинірингові Системи» рекомендують використовувати мембранні пневматичні насоси.
Простий і надійний принцип роботи пневматичного насоса дозволяє швидко перекачувати речовини підвищеної в’язкості. Так, насоси італійського виробника SEKO, в залежності від моделі, перекачують рідину з в’язкістю до 55000 cPs (55 Па * с). На практиці це означає, що 210 л вершкового масла (50000 cPs) можна перекачати за 1 хвилину.
З радянських часів нам дістався стереотип про те, що надійний насос обов’язково повинен мати металевий корпус. А значить – бути громіздким, важким, схильним до корозій, і дорого коштувати. Поява нових полімерних матеріалів дозволила позбутися від більшості недоліків металу. Корпуси з полімерів роблять мембранні Пневмонасоси універсальними, надійними, довговічними, мобільними, хімічно стійкими. Їх можна встановлювати в суворих умовах: на вулиці або безпосередньо в перекачувальні рідини. Майстер по установці легко може перевозити Пневмонасоси на візку.
Основний робочий елемент пневматичних насосів – мембрани. Вони виготовлені з надстійких матеріалів – Hytrel, Santoprene, NBR, EPDM. Також для підвищення хімічної зносостійкості насоса використовуються додаткові тефлонові мембрани, що забезпечує подвійний захист насоса (при пошкодженні тефлонової мембрани гумова мембрана продовжує працювати). Залежно від умов роботи (температура навколишнього середовища, тиск повітря, інтенсивність використання), параметрів рідини (в’язкість, температура, агресивність, місткість твердих включень) і матеріалів, мембрани можуть витримувати від 15 до 25 млн. Робочих циклів.
Принцип роботи пневматичного насоса полягає в перетворенні енергії стисненого повітря в зворотно поступальні рухи мембрани. Щоб запустити насос, його досить підключити до компресора. Раніше використовували в основному гідравлічні і електропривідні насоси, але зараз на більшості підприємств є пнемнолінії, до яких можна без особливих труднощів підключити пневмонасоси.
У пневматичних насосах відсутній електропривод, в ньому немає деталей, які обертаються на великій швидкості. Це дозволяє:
У той час як підприємства Європи та США повсюдно використовують пневматичні насоси в різних сферах промисловості, країни колишнього СРСР оцінили цю технологію тільки недавно. До недавнього часу інженери старої школи за звичкою використовували стандартні кулачкові, шестерні і відцентрові насоси під всі завдання, навіть не замислюючись, наскільки це неефективно.
З появою на вітчизняному ринку пневматичних насосів з сучасних зносостійких матеріалів більшість підприємств розпочало масову заміну старого обладнання. Починаючи з 2015 року попит на пневмонасоси виріс в 10 разів. Наприклад за рік купили 3 насоса такої-то марки, а в 2017 вже 30!
Це зовсім не означає, що інші види насосів (Імпеллерний, відцентровий, мембранний насос з електроприводом) не здатні справлятися з нетиповими завданнями. Але практика показує, що в таких випадках установка і робота мембранного пневмонасоси обійдеться набагато дешевше.
Консервативна недовіра до пневмонасосів поступово поступається місцем здоровому прагматизму.
Пневмонасос може перекачувати:
Крім того, за допомогою пневмонасосів можна:
Приклад №1
На фанерному заводі для перекачування клею з бочки був встановлений пневмонасос AF0160. Він показав швидкість перекачування 8500 літрів на годину, і разом з компресором обійшовся заводу в 80 тис. грн. З огляду на в’язкість клею, єдиною гідною альтернативою пневмонасосам міг стати тільки потужний імпеллерний насос вартістю 135 тис. грн! Заводу довелося б переплатити більш ніж в півтора рази.
Приклад №2
У зимовий час фюзеляжі і крила літаків перед зльотом обробляють спеціальною рідиною, що запобігає обмерзанню. Крім високої в’язкості (6000 cPs) ця речовина має специфічну особливість – його можна перекачувати з однієї тари в іншу не більше 3 разів, інакше воно втратить свої властивості. Перше перекачування відбувається на заводі, де його виготовляють. В аеропорт антифриз приходить в єврокубах, далі його необхідно перекачати в спеціалізовану техніку та вже потім обробляти літаки.
Друга умова – при перекачуванні антифризу не можна порушувати структуру гелеобразной рідини.
Фахівці компанії «Engineering Systems LLC» провели аналіз та запропонували керівництву аеропорту 3 рішення.
Перекачати антифриз без втрати властивостей могли тільки:
Чи потрібно говорити, яке рішення вибрав аеропорт?
Вся стаття в PDF файлі
наші
партнери